Conversie optimalisatie

Hoe goed is de conversie op je website? Volgen mensen de stappen waarvan jij wil dat zij ze zetten, of verlaten ze de website vroegtijdig omdat ze de juiste informatie niet vinden? Werk aan je conversie optimalisatie om het beste resultaat uit je bestaande website bezoekers te halen.

Conversie optimalisatie is het optimaliseren van je website voor een beter resultaat. Hoe bepaal je waar de knop voor de check-out komt te staan en welke kleur deze moet hebben? Welke informatie moet waar op de pagina staan om mensen niet af te laten haken? Met behulp van data probeer je antwoord te geven op dit soort vragen.

Daarnaast is het ook belangrijk om te kijken naar het tekstgebruik van een pagina. In de basis komt dit neer op:

  • Persona: voor wie is de tekst geschreven?
  • Pains: Welk probleem hebben ze?
  • Desires: Welke oplossingen heb je voor ze?
  • Purchase triggers: Waardoor kunnen ze getriggered worden voor jou te kiezen?
  • Objections: Welke tegenwerpingen kunnen ze hebben, en wat kun jij daar tegenin brengen?
  • Awareness level: Hoe goed kennen de bezoekers van de pagina jouw bedrijf en de oplossing die je biedt? Zorg dat je de informatie communiceert die voor mensen in die awareness fase relevant is.

Wil je meer weten over conversie optimalisatie binnen online marketing? Neem contact op