SEO – Zoekmachine Optimalisatie

Lees meer over wat ik versta onder Zoekmachine Optimalisatie en hoe ik klanten help hierbij.

SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie is in 2020 nog steeds alive and kicking. Voor veel websites blijft dit de meest betrouwbare bron van verkeer en conversies, mits er op de juiste wijze in geïnvesteerd wordt. Waar je 5 jaar geleden nog weg kwam met een paar pagina’s optimaliseren voor de juiste zoektermen en voor wat links zorgen ligt de lat tegenwoordig een stuk hoger.

Zoekmachine optimalisatie kan grofweg in drie onderdelen ingedeeld worden. Content, techniek en autoriteit.

Content

Intentie, intentie intentie. Zorg dat je met je website de juiste content in de juiste vorm voor de juiste intentie ontwikkelt. Weet welke zoektermen je doelgroep gebruikt om zich online te oriënteren naar jouw producten en diensten en zorg dat jezelf positioneert als een kennis leider in de ogen van je klanten en zoekmachines.

Klik hier om meer te leren over content

Techniek

Is je website goed crawl-en indexeerbaar door zoekmachines? En hoe snel laadt de website? Vooral voor grote websites en webshops is het belangrijk dit niet uit het zicht te verliezen. Vanaf 2021 zal snelheid volgens Google nog belangrijker worden voor je websites om goed te gaan ranken. Voor kleine websites valt het belang voorlopig nog mee, maar een gewaarschuwd mens is voorbereid.

Klik hier om meer te leren over techniek

Autoriteit

Met autoriteit worden verschillende signalen bedoeld, waarvan links de meest bekende zijn. Hoe meer links van hoge kwaliteit en hoge relevantie je naar je website hebt staan vanaf andere domeinen, hoe beter. Ik help mijn klanten om relevante links te verkrijgen op verschillende manieren voor verschillende budgetten.

Klik hier om meer te leren over content

Of neem direct contact op.